czwartek, 9 kwietnia 2009

Ogarek czwarty

Mazurki na Wielkanoc muszą być obowiązkowo. Murowane typy to kajmakowy i cygański, inne wedle fantazji gospodyni. Przez wiele lat robiłam jeszcze mazurek pomarańczowy i jeszcze coś wymyślałam. Ale w tym roku nie, nie będzie pomarańczowego ( nikt się o niego nie upomniał, a ja przestałam lubić słodycze). W ogóle tym roku jakoś nie miałam "ręki" do mazurków. Do kajmakowego podchodziłam dwukrotnie i to, co w końcu zrobiłam, wstydzę się podpisać. Cygański też na moje oko nie wygląda jak należy, zobaczymy jaki będzie w jedzeniu, ale ale, no - nie jest udany. Mam jednak cichutką nadzieję, ze grylażowy zyska uznanie. No i piaskowy. Z piaskowym była cała kołomyja. Córka zamówiła babkę piaskową, mnie się wspomniało, że obił mi się o oczy przepis na mazurek piaskowy. Łaskawie się zgodziła. No i kiedy już wyjęłam z pieca mazurek, to taki smutny mi się wydał - zabrałam się do ozdabiania. Wymyśliłam ozdoby z marcepanu. Marcepan na moje mdły jest, więc posmarowałam placek cieniutką warstwą marmolady z gorzkich pomarańczy i dopiero przykryłam cienką warstwą masy. I żeby wątpliwości nikt nie miał, ze to kolejne danie z "trucicielskiej kuchni naszej mamy" położyłam w centralnym miejscu ostrzeżenie.


3 komentarze:

  1. Wspaniały :) Taki... piracki.
    Toroj

    OdpowiedzUsuń
  2. ostrzezenie przywodzi na mysl halloweene :)))
    moja siostra zrobila jedynie mazurek orzechowy, bo poswiecila sie wypiekaniu oblednej ilosci ciasta drozdzowego: baba, makowiec i orzechowie. do tego byl tort makowy z masa czekoladowa i smietankowa. dasz przepis na tego mazurka?

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja w tym roku znowu zrobiłam Twój mazurek pomarańczowy :-)

    OdpowiedzUsuń